Rumphi - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu Rumphi - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu

Rumphi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rina

10 Juni 2008 | Malawi, Rumphi

Hallo allemaal,

Ik ben ondertussen in Rumphi gearriveerd en de rit hier naartoe was prachtig. Ik heb mijn intrek genomen in het huis, samen met Marianne, en dit zal voor de komende 2 jaar ons thuis zijn. Het is een mooi huis aan de rand van het dorp. Onze nachtwaker is Cosmas en hij woont achter ons huis. Hij past op ons, het huis en doet het huishouden. De moestuin is wat verwaarloosd maar Marianne heeft verschillende soorten zaadjes meegenomen. Ik ben ze vergeten dus Feikje als je nog wat op wilt sturen…hint, hint. Cosmas zal ons ook helpen met de moestuin.
We hebben van VSO wat geld gekregen voor de inrichting en zijn al druk aan het shoppen geweest. We nemen elke keer mee wat we kunnen dragen want we hebben niet de beschikking over een fiets of auto en dingen dragen op mijn hoofd daar ben ik nog niet zo goed in…. hahaha. Er zijn hier veel winkeltjes en er is elke dag een markt maar de grote dingen moeten we halen in Mzuzu en daar gaan we komende week heen.
We hebben kennis gemaakt met de andere volunteers hier in Rumphi en hebben met elkaar gegeten. De lokale mensen zijn erg vriendelijk en Malawi wordt dan ook niet voor niks “Het warme hart van Afrika” genoemd. De natuur is hier prachtig en de sterrenhemel is ’s avonds betoverend. Wel begint het leven hier ’s morgens rond een uur of 6 dus dat is even wennen.

Voor de liefhebbers is hier mijn nieuwe telefoonnummer: 002655388162

Indien er mensen zijn die iets op willen sturen dan is hier het adres:
Rina Boonstra
Rumphi District Hospital
PO Box 225
Rumphi
Malawi

Hier is nog een tip: Versier de doos met religieuze teksten zoals “God is Love” of “Jesus loves you”. Het lijkt een grap maar het blijkt echt te werken. De mensen zijn hier erg christelijk en het is een extra aanmoediging om het pakket te bezorgen.
Ben ik nog vergeten om iedereen te bedanken die me uitgezwaaid hebben op Schiphol, mee hebben geholpen om me door de laatste week thuis heen te helpen en die de rest van mijn spulletjes hebben opgeruimd. Bedankt!!!! voor jullie hulp en alle lieve kaartjes en mooie kado’s. Ik koester onze vriendschap.

Liefs Rina

  • 10 Juni 2008 - 16:17

    Marian:

    Hee Rina, fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat je nieuwe home een beetje bevalt.

    Dikke hug

  • 10 Juni 2008 - 18:02

    Else:

    Hallo Rina,
    Wat leuk om je zo te volgen. Wat klinkt het allemaal geweldig, nu al!! Die sterrenhemels zijn betoverend heb ik gehoord; net als de rest van Afrika. Je zult het vast fantastisch hebben. Lukt het al een beetje met de taal?
    Veel succes en we blijven je volgen!
    Groetjes, ook van Arjen,
    Else.

  • 11 Juni 2008 - 05:21

    Diny Sonnega:

    Hoi Rina. Ben heel blij voor jou dat je al zoveel mooie dingen meemaakt in je nieuwe leventje en ook dat je nu al zulke leuke verhalen hebt over je nieuwe omgeving. Fijn dat je een leuk huis tot je beschikking hebt. Wat leuk hé dat je nu ook van iedereen berichtjes krijgt. Uit eigen ervaring weet ik dat veel kontakt met je fam. en vrienden uit het thuisland heel belangrijk is en wat is de mail dan een mooi item. Rina, een paar mooie vrije dagen toegewenst en groeten uit Jelsum.

  • 11 Juni 2008 - 06:11

    Tea:

    Hoi Rina,

    Fijn dat het zo goed aankomt. Alvast veel succes met de moestuin.

    Tea

  • 11 Juni 2008 - 19:59

    Bertha:

    Hé die Rina,

    Leuk om te horen dat het goed met je gaat. De komende dagen maar lekker shoppen op de markt en je huis inrichten. En dan.....Wanneer ga je beginnen? Ik ben erg benieuwd naar je verdere belevenissen en kijk iedere dag even op je site om te zien of er weer wat nieuws op staat.

    groetjes Bertha

  • 11 Juni 2008 - 20:28

    Anke Reitsma-Runia:

    Hallo Rina,
    Van mij heb je nog niets gehoord, je was wel steeds in mijn gedachten. Nu een berichtje. Hierbij wens ik je veel succes met alles wat je onderneemt de komende tijd. Je berichten heb ik gelezen. De wereld is toch maar klein met dit geweldige systeem. Leuk om steeds te kijken wat er zoal elders in de werleld gebeurt. Tot de volgende keer en werkse de komende tijd. Vele groeten van Anke

  • 12 Juni 2008 - 07:20

    Rigtje:

    Hallo Rina,
    Het is wel heel leuk om je op deze manier te volgen wat je beleeft daar in het verre Malawi.
    Gelukkig zitten jullie inderdaad in het huisje waar je al op gehoopt had. Ik hoop dat je nog een paar fijne vrije dagen hebt en ik wens je nog een fantastische tijd toe in Malawi

  • 14 Juni 2008 - 22:06

    Karin En Bard:

    Hoihoi Rina!
    Leuk om je verhalen zo te lezen. Ben benieuwd naar hoe je eerste werkweek is gegaan.
    Is het trouwens op dit moment al groot feest in Malawi? want het nationale voetbalteam heeft van Egypte gewonnen met 1-0 :D:D (Bron=Bard)

    Nog heel erg bedankt voor alle prachtige dingen en spulletjes die je me hebt gegeven, ze krijgen een mooi plekje.

    Liefs Karin en Bard


  • 14 Juni 2008 - 23:11

    Rita:

    Hoi Rina,
    Het is fantastisch om je te volgen via deze site.
    Je schrijft enthousiast en dat is een goed teken. Geniet van alles wat je doet!! Dat gaat vast lukken. Fijn dat Cosmas op jullie past en succes met jullie moestuin. Zo leer je steeds weer... Liefs, Jesse, Kay,Eltjo en Rita

  • 15 Juni 2008 - 11:29

    Gerarda:

    Wauwww... Rina,

    Klinkt allemaal ontzettend mooi!!! Wel raar dat je zo ontzettend ver van ons bent. Hier gaat natuurlijk alles gewoon door en net of zit je nog in de nachtdienst en zie ik je maandag weer! Maar vanaf nu gaat ik je ontzettend volgen, vorige week zat ik zelf nog in Litouwen (was leuk!!!)

    Ben erg benieuwd naar je komende verhalen en foto's natuurlijk!
    Veel liefs Gerarda

  • 19 Juni 2008 - 19:53

    Annita Dikken:

    Hoi Rina
    Wat fijn dat alles zo goed verloopt, een prachtige villa, een eigen huishouder, en een eigen tuinman. Wat wil een mens nog meer. Ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan het werk en je verblijf daar. Ik blijf je volgen(zoals zoveel mensen)en ben erg benieuwd naar de verhalen en de foto's.
    Groetjes Annita

  • 07 November 2008 - 22:43

    Herma,Ida En Douwe:

    Geweldig wat je allemaal aan het doen bent en hebt beleefd.Wij zouden het denk ik niet zo snel aan durven.Leuk om je verhalen te lezen. Het is zo wie zo leuk om iemand te kunnen volgen over de hele wereld.We hebben gelezen dat je ook bezoek uit Nederland hebt gehad, dan ben je denk ik nu ook weer een beetje op de hoogte van wat er hier allemaal gebeurd.Ik Ida ben zelf dit jaar voor het eerst in Azië(Vietnam) geweest en was erg onder de indruk en enthousiast om meer van de wereld te zien.Herma en Douwe zijn nog wel eens bij Hallie en met Nickie gaat het erg goed. Alleen vindt hij het niet zo geweldig als Sem mee is.Tijdens Sem's vakantie bij Hallie is hij weggelopen. Wij zouden hem leuk komen ophalen maar Sem was onderwater.Alles ingeschakeld, iedereen op zoek.Puntje bij paaltje was hij met een leuk vrouwtje meegelopen.Door toeval zijn we daar achtergekomen en hebben onze Sem weer opgehaald.
    Iedereen weer opgelucht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Rumphi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Terugreis

15 Juni 2011

Vakantie

13 Mei 2011

Afscheid

21 April 2011

De laatste loodjes...

28 Maart 2011

Verhuisd
Rina

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 73048

Voorgaande reizen:

01 Juni 2008 - 19 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: