Vakantie - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Rumphi, Malawi van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

18 November 2008 | Malawi, Rumphi

Monile,

Ik realiseerde me laatst dat ik nog nooit langer dan 4 weken uit Leeuwarden weg ben geweest en nu zit ik al 5 maanden in Malawi........ongelooflijk toch!

De afgelopen weken stonden in het teken van vakantie. Ik heb visite uit Nederland gehad en ik vond het heerlijk om ze Malawi te laten zien. Het is een ontzettend mooi land met veel variatie in de natuur. Een prachtig meer met strand en romantische eilandjes, weide vlaktes en dan weer groene heuvels en bergen en genoeg mogelijkheden om wild te spotten. Ik heb nog lang niet alles gezien maar tot nu toe overtreft het mijn verwachtingen.
Iedereen had ook allerlei lekkers voor me meegenomen en daar geniet ik intens van. Het zit allemaal in een koffer op mijn slaapkamer want we hebben ’s nachts vaak bezoek van “iets” in onze voorraadkast. Het maakt allerlei verpakkingen ongevraagd open en ik moet er niet aan denken dat al mijn lekkers opgepeuzeld wordt door een of andere knabbelaar. Het is voor jullie misschien niet voor te stellen maar na 5 maanden Malawi kan ik helemaal uit mijn dak gaan van een zak borrelnoten of een rookworst bij het eten. Dat is puur genieten.......mmmmm.

Mijn vakantie begon eind september toen ik samen met Neeltje naar het National Park South Luangwa in Zambia ben geweest. De (luxe) tenten waren opgezet aan de oever van de rivier, Aan de overkant konden we de nijlpaarden in het water zien liggen en de olifanten liepen een paar keer tussen de tenten door. Tijdens de game drives hebben we heel veel wild gezien.
Hierna hebben we nog een paar dagen genoten van Lake Malawi en daarna heb ik 4 dagen gewerkt waarna we vertrokken zijn naar Lake of Stars. Een groot muziekspektakel aan het strand met veel reggae bands en een heerlijk sfeertje. ’s Avonds lag ik met oordoppen in bed en ’s morgens dreef ik om 6:30 uur de tent al uit door de hitte maar ik heb me prima vermaakt! Het bier was redelijk koud en we konden zwemmen, relaxen en dansen dus al met al een zeer geslaagd weekend.
Opnieuw 4 dagen aan het werk geweest waarna Mirelle mij kwam bezoeken. Ons safari tripje ging helaas niet door waarna we besloten om het weekend in Nkhata Bay door te brengen. De combinatie van zwemmen, relaxen en dansen zorgde ook hier voor een prima weekend!
Mirelle is daarna naar National Park Luwonde vertrokken en ik heb Bouke de volgende dag van het vliegveld gehaald waarna we samen 3 weken vakantie hebben gehad. Heerlijke tijd!

Het is hier nu de warmste maand van het jaar en de temperatuur loopt overdag op naar 44 °C. Het regenseizoen kan elk moment beginnen en ik ben nieuwsgierig naar de veranderingen van het landschap. Het is overal gortdroog en de lucht is zinderend dus een regenbuitje zou de boel wel wat opklaren. Ik heb mijn tempo al redelijk aangepast want de temperatuur op het lab is rond de 33 °C.......de klimaatbeheersing op het KCL was zo slecht nog niet.....hahaha.

Ik zit nog steeds met smart op het nieuwe lab te wachten maar er zit op dit moment geen schot in de zaak. Afrikaanse tijd is toch een heel ander begrip. Het overkomt me nog regelmatig dat ik een totaal ander tijdsbesef heb dan de gemiddelde Malawiaan. Als ik weer eens denk dat iets volgende week af is dan kijkt Marianne me met een meelijwekkende blik aan en zegt: “wanneer leer je het nou een keer?” Sommige denkpatronen zijn moeilijk te veranderen en ja, ik ben soms wat hardleers..............hahaha.

Vorige week was het National HIV Counseling and Testing Week. Alle Health Centres die ook een Counseling en Test afdeling hebben werden die week extra bezocht en bevoorraad. Er is genoeg sponsor geld voor dit soort activiteiten alleen was er helaas geen diesel in Rumphi te koop waardoor de routes of werden ingekort of zelfs afgelast. De bevoorrading van dit land is op alle fronten een drama.en voor mij als westerling soms onbegrijpbaar.

Voor alle mensen die al een tijdje niks van me gehoord hebben maar ik heb voor mijn vakantie wat problemen met internet gehad. Ik heb ondertussen weer verbinding en ben druk bezig om de mails te beantwoorden want ik vind het nog steeds super om op deze manier contact met jullie te houden. Heb geduld...........

Tytsje gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Die poppeslok kom ik nog wel eens halen.

Ik wil iedereen veel sterkte wensen met het gure Hollandse weer (flauw hè) en ik zend jullie zonnige groeten uit Malawi. Jullie reacties doen me nog steeds erg goed en ik laat snel weer wat van me horen.

Liefs Rina














  • 19 November 2008 - 12:13

    Tjitske:

    Hoi Rina,

    Ik maakte me al een beetje zorgen over je omdat er al een tijd niets op je weblog kwam. Van Wia hoorde ik van je vakantie. Super mooi die foto's. Dat had je ook wel verdiend! Hopelijk kun je nu met frisse moed weer verder.

    Groetjes Tjitske

  • 21 November 2008 - 13:15

    Tjallie:

    Goed weer wat van je te horen. Waren die wilde dieren zo dichtbij(is dat niet gevaarlijk) of heb je zo'n goede camera?
    Op het moment vliegt de natte sneeuw hier door de lucht. Verder veel succes met het lab.
    Groetjes Tjallie

  • 21 November 2008 - 21:15

    Margriet V.d Veen:

    Hallo Rina,

    Geweldig je leuke verhalen!!!
    Zo te horen gaat het goed met je dat is fijn om te horen.
    En wat zijn die wilde dieren toch mooi he van heel dichtbij... vorig jaar rond deze tijd was ik ook in Afrika..alweer een jaar geleden,de tijd vliegt voorbij.

    He rina veel succes verder met je werk en ik zie uit naar je volgende verhaal/belevenissen.

    Groetjessssss,

    Margriet van der Veen


  • 23 November 2008 - 10:18

    Rita:

    Hoi Rina,
    Fijn om even weer iets van je te lezen!
    Super, dat je een heerlijke vakantie hebt gehad.
    Ik heb 5 nov. een pakketje naar je gestuurd, hopelijk komt die aan!! Tradities uit nederland voor dec.!!
    Heel veel liefs,
    Rita

  • 28 November 2008 - 13:30

    Nel En Gerrit:

    Hee Rina, Gaat goed met je daar. Hier is alles als van ouds. Ik hoop dat je daar blijft genieten en goed van je dat je niet bezwijkt in die enorme hitte. Liefs en veel plezier.

  • 01 December 2008 - 11:14

    Diny Sonnega:

    Hoi Rina. Ook onze computer was een tijdje buiten gebruik maar nu kan ik weer een berichtje sturen. Wat mooi om je verhalen te lezen. Wat mooi dat je ook af en toe wat tijd voor jezelf hebt om een reisje te maken en de gelegenheid krijgt om van die prachtige natuur te genieten.Mooi dat er ook nog wel wat meren in de buurt zijn waar je eens lekker kan zwemmen. Wat heb je al mooie foto's gemaakt!Ik mis alleen foto's van jouzelf en de mensen om je heen!Op het lab. gaat alles zijn gangetje. We zitten nu in de donkere dagen voor Kerst met af en toe harde wind en natte sneeuw en vandaag 1 dec(wereld aids dag) is het heel rustig en 5 graden.(niet voor te stellen hé? als je in de hitte zit). Mooi weer om er even op uit te gaan met onze lieve bruine Labrador Retriever van één jaar oud.Hummer heet hij. Ik ben vrij vandaag en luister naar de top 1000 op Q-music, leuk!!Vieren jullie daar ook een beetje kerst? Rina, de groeten van Diny Sonnega

  • 06 December 2008 - 14:03

    Wim:

    Hoi Rina,
    Heb me per vandaag toegevoegd aan lijst met bewonderaars die jou reisverhalen en belevingen willen volgen. Was je al een poosje uit het oog verloren op het lab maar dat is nu opgelost.Was vandaag met Frits op het voetbalveld en daar liet ik jou naam vallen ect etc. Na advies van Frits even google geraadpleegd en zie daar.

    Ik hoop dat alles goed met je gaat. Moet nog wat achterstand inhalen qua lezen van je belevenissen, maar dat komt in de komende dagen wel. Groet van uit een zonnig maar koud Ljouwert,

    groeten Wim S (afd OK)

  • 15 December 2008 - 09:23

    Rene:

    Hoi Blonde Afrikaanse...!!!!

    Heerlijke verhalen en zeker meer uitgebreid dan je van mij hebt gehoord de afgelopen maanden...!!! Hi, hi, hi.... Maar dat betekend niet dat ik niet aan je denk en heerlijk meegeniet van je verhalen en avonturen, binnenkort weer een uitgebreide meel van me maar voor nu een huggie, liefs en veel succes in het Malawinaanse....! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Rumphi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Terugreis

15 Juni 2011

Vakantie

13 Mei 2011

Afscheid

21 April 2011

De laatste loodjes...

28 Maart 2011

Verhuisd
Rina

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 73072

Voorgaande reizen:

01 Juni 2008 - 19 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: