Verrassing - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu Verrassing - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Rina Boonstra - WaarBenJij.nu

Verrassing

Door: Rina

Blijf op de hoogte en volg Rina

10 Juni 2009 | Nederland, Leeuwarden

Monile,

Gisterochtend om 5:30 uur zette ik weer voet op Nederlandse bodem. Het geordende van Nederland is vanuit de lucht al duidelijk te zien en op Schiphol geniet ik van de roltrappen, automatische deuren en de efficiëntie van de luchthaven. Ik ben weer thuis!

Mirelle staat ons op te wachten om Wia en mij naar Friesland te brengen. De regen valt met bakken uit de hemel (het regenseizoen is toch afgelopen???) maar we hoeven niet te letten op gaten in de weg en o ja..........de auto’s rijden hier weer aan de rechterkant. In Leeuwarden hebben Hallie en Mirelle een super ontbijtje voor ons geregeld en Gerrit, Cobie, Marianne en Frits zijn er ook om ons welkom te heten. BEDANKT LIEVERDS!!!!!!!!!

Het voelt goed om weer thuis te zijn maar mijn avontuur is nog niet afgelopen.........

Zoals ik de laatste keer schreef heb ik de afgelopen maanden mijn werkzaamheden zoveel mogelijk buiten het lab geplaatst en dat heeft een verrassende uitkomst gehad.
In mijn eindgesprek met VSO bleek dat er geen vervanger voor mij zou komen. Ik vertelde dat mijn werkzaamheden in de Health Centres zich steeds meer uitbreidden en dat daar toch wel mogelijkheden lagen voor een nieuwe placement. Ook het lab zou nog steeds een VSO’er kunnen gebruiken maar dan in de rol van Quality Manager. Mijn Programme Manager was super enthousiast en vroeg of ik alles op papier wou zetten en toen heb ik voorgesteld om in september terug te komen. VSO had nog steeds veel vertrouwen in mij en heeft direct een meeting met het ziekenhuis geregeld zodat ook duidelijk op papier zou komen dat ik niet meer routinematig in het lab werk! Het was een pittig gesprek maar al mijn voorwaarden zijn geaccepteerd! Ja,ja, ik leer het nog wel eens............hahaha.

Mijn enkeltje is dus een retour ticket geworden en 22 augustus vlieg ik weer terug naar Malawi. Per 1 september ga ik aan de slag met mijn nieuwe doelstellingen en ik heb er zin in!

Wia hoefde dus niet te helpen om al mijn spullen weer naar Nederland te krijgen maar daarentegen heeft ze ons geholpen met verhuizen (leuke vakantie hè). Ons oude huis viel van ellende uit elkaar en omdat er geen actie van de huisbaas kwam zijn we verhuisd. Het nieuwe huis is veel mooier afgewerkt, staat dichter bij het ziekenhuis (+/- 5 min) en we krijgen binnenkort een boiler.

Ondanks dat ik de laatste weken nog veel moest regelen heb ik gelukkig genoeg tijd gehad om de toerist te spelen en Wia mijn werk en leven in het noorden van Malawi te tonen. We hebben een heerlijke tijd gehad met hier en een daar een tikkeltje avontuur.

Adventure is a romantic word for trouble..............hihihi.

Ok, de komende weken vertoef ik dus in Leeuwarden en ik hoop veel mensen even te zien.
Tot gauw!!!!!!!!!!

Liefs Rina

  • 10 Juni 2009 - 14:12

    Sanne:

    Hoi Rina, dat je terugkwam wist ik al, dat je weer zou vetrekken niet. Wat spannend allemaal en wat een mooie nieuwe plannen! Geniet vanje terugkomst hier. Vast tot gauw, ergens.

    liefs Sanne

  • 13 Juni 2009 - 09:54

    Marianne:

    Hallo daar allemaal,

    Ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen hoe ontzettend blij, maar dan ook echt hoteldebotel happy ik ben dat Rina weer terukomt naar Malawi!!!! Jullie zullen haar straks weer voor een paar maandjes moeten missen, dus geniet de komende weken nog maar even van haar klaterende lach, haar pretoogjes, haar warmte en natuurlijk haar hele verschijning als ze op een mooie zomeravond in haar nieuwe jurkje langs de terassen in Leeuwarden flaneert. Ik hoop dat alle bakken met regen ondertussen uit de hemel zijn gevallen en dat de zon weer volop straalt. Nee, dan toch liever "winter" in Malawi, het is hier elke dag nog zo'n graad of 25. Niet dat ik jullie jaloers wil maken, of misschien toch wel een beetje....

    Ik hoop dat jullie goed op Rina zullen passen (gezellige daagjes uit, knuffels, stroopwafels bij de koffie, bitterballen....) en dan beloof ik op mijn beurt dat ik weer goed voor haar zal zorgen hier in Rumphi!!

    Liefs Marianne

    PS Rina, ik ben blij om te zien dat je nu alle dieren juist hebt benaamd (haha)!!

  • 24 Juni 2009 - 12:17

    Boukjevdmeer@live.nl:

    wat een verassing! kan ik je toch nog aan de juiste handschoenen helpen. welke maat moest het zijn?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Leeuwarden

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 Juni 2011

Terugreis

15 Juni 2011

Vakantie

13 Mei 2011

Afscheid

21 April 2011

De laatste loodjes...

28 Maart 2011

Verhuisd
Rina

Actief sinds 04 Mei 2008
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 73050

Voorgaande reizen:

01 Juni 2008 - 19 Juni 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: